HP ısınma sorununa çözüm

Bir tane HP G62-150ET dizüstü bilgisayarım var. Alalı bir yılı geçti ve ısınma ve fan sesiproblemi vardı.

Fan sesinin ve ısınma probleminin ana nedeni hp'nin laptopları yanlış dizayn etmesinden sonra bilgisayar içinde biriken tozlar oluyor genellikle. Bu hem ses yapıyor hem de fanın performansını azaltıyor.

Daha önce hava çıkış deliklerinin elektrik süpürgesi ile temizlenmesinin sesi azalttığını okumuştum. Bir iki hafta önce bir müşterimin bilgisayarı için hp yi aradığımda ısınma problemi için de aynısını önermişlerdi. Bilgisayar çalıştıktan 30 dk sonra sıcaktan kapanırken, elektrik süpürgesi ile temizleme ve yazılım güncellmesi sonrası ısınma probleminden kurtulmuştu.


Dün gece benim bilgisayarın fan sesinden komşular rahatsız olmaya başlayınca :) dedim süpürge ile bir temizleyim.. Temizledikten sonra hiç ses çıkmadı, çünkü artık fan çalışmıyordu. Zaten bilgisyar açılırken "The system has detected that a cooling fan is not operating correctly" Yani türkçesi: "Soğutma fanının düzgün çalışmadığı tespit edildi." hatası verdi.

Bilgisayar 15 dk sonra sıcaktan kapandı. Bios güncellemesi yaptım fakat çalışmadı. Sanırım güncellemeyi düzgün yapamamış da olabilirim. Çünkü hala lanet yazılımlarda türkçe destek yok !

Sonra internetten arama yaparken birinin blogunda hava püskürtme ile bilgiyarını temizledikten sonra aynı sorunu yaşadığını okudum. Adam sonra bilgisayarın içini açmış ve pisliklerin bir yerde birikip fanın çalışmasına engel olduğunu görmüş temizlemiş ve bilgisayarı tekrar çalıştırdığında fan sesinden ve ısınma probleminden kurtulduğunu yazmış.

Ben de elektrikli süpürge ile temizlerken pisliklerin bir yerde birikebileceğini düşündüm ve ilerdeki bisikletçiden hava kompresörü ile bilgisayarın hava çıkış deliklerine hava püskürttüm. Böylece çekilirken oluşan birikmenin püskürtme ile dağılabileceğini düşündüm.

Sonra bios güncellemesini dikkatli bir şekilde yaptım ve fan çalışmaya başladı. Bios güncellemesi yaparken bilgisayarın pilini çıkartıp, sarj adaptörü ile kullanmak gerekiyormuş.

Sizinde bilgisayarınızda ses problemi varsa elektrikli süpürge ile bilgisayarınızın açık bölümlerinden temizleme yaparak sesi azaltabilirsiniz.

Hava püskürtme ve ya elektrikli süpürge ile temizleme sonucu fanınız çalışmıyorsa ters işlem uygulayıp, bios yazılımını güncellerseniz gene aynı problemden kurtulabileceğinizi düşünüyorum.

ÖNEMLİ NOT :
Bu ısınma ve ses sorunu hp laptopların hepsinde vardır. Temel sorun Hp'nin bilgisayarın soğutma sistemini yapmayı becerememesindendir.
Bilgisayarınız çok ısındığı için bataryanız da çok çabuk bozulacak, dolum kapasitesi azalacaktır. Satın aldığınız ilk yıl boyunca bataryanızı değiştirebilme hakkınız vardır. Bunun için özellikle yazları ayda bir yeni batarya isteyin Hp'den. Çekinmeyin sıkılmayın, eşek gibi verecekler, onların yüzünden bozuluyor o batarya.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder