Nedir Bu Pinteperest

Bir pinterest çılgınlığıdır gidiyor, herkes ard arda üye olmaya başladı, ne işe yaradığına nasıl kullanıldığına bakmadan. Tabi sonradan üye olanlardan bazıları merak edip arayacaktır, "ben buna üye oldum da ne işe yarar ki bu" diye...

(Pinterest Davetiyesi)Site 2010'da yayına girmiş ve 2011 Ocak ayında şimdikine göre küçük bir patlama yaparak ve her ay ortalama 2 kat ziyaret alarak bugünlere gelmiş. Peki bu pinterest nedir?

Pinterest kısaca ifade etmek gerekirse bir resim imleme sitesidir. Nasıl sevdiğiniz paylaşımları Digg, Stumbleupon, Reddit gibi siteler aracılığı ile imliyorsak, Pinterest ile de beğendiğimiz, daha sonra görmek isteyebileceğimiz ya da başkalarının da görmesini istediğimiz resimleri imleyebiliyoruz. (2 gün önce üye oldum ve şu ana kadar 5 duvar açtım ve sadece bir resim imledim)

Bookmarking ile sınırlı değil tabi, isterseniz kendi bilgisayarınızdaki resmi de yükleyebiliyorsunuz. Fotoğrafçılar ve tasarımcılar için porfolio olarak kullanılmaya da müsait.
slında pinterest bu konuda ilk değil. 2-3 yıl öncesinde patlama yapan resim sitelerinden sonra Visualizeortaya çıkmıştı ilk olarak. En azından ben ilk olarak bu konuda visualize'yi görmüştüm ki bende bir resim blogu açma hevesi oluşturan da Visualize idi. Visualize'de tarayıcınıza bir bookmark eklentisi kurarak bir sitede beğendiğiniz bir resim olduğu zaman onu bookmarklayıp, etiketleyebiliyorsunuz. Böylece Visualize'de bir arşiviniz olmuş oluyor ve bununla birlikte bir resim ararken de Visualize'de çok kaliteli resimler, fotoğraflar bulabiliyorsunuz.

Pinterest de aynı Visualize mantığı ile işliyor gördüğüm kadarı ile ama etiketleme yerine kategori mantığı var. Her konu için bir duvar oluşturuyorsunuz, ve Pinlediğiniz resmi ilgili duvara ekliyorsunuz. Eklerken de resimle ilgili kısa bir açıklama yazıyorsunuz, zorundasınız.

Pinterest'in patlama yapmasına imkan sağlayan özelliği de sosyal medya sitelerine kendini senkronize etmesi. Pinterest'deki duvarlarınıza eklediğiniz resimleri eş zamanlı olarak isteğe bağlı olarak tweetleyebiliyorsunuz ve facebook tünelinizde de gözüküyor.

Aslında çok da mükemmel birşey değil, en azından benim fikrime göre. Tabi bana pek güvenmeyin, benTwitter için gereksiz birşey demiştim zamanında. Tabi o zaman 3G yoktu bu ülkede.

Benim çok fazla kullanacağım birşey değil gibi gözüküyor çünkü ben zaten yukarıda belirttiğim gibi beğendiğim resim, fotoğraf ve karikatürleri kendi resim blogumda arşivliyorum. 2 yıl dolmak üzere ve yaklaşık 2000 post içinde binlerce resim içeriğini konularına göre arşivledim. Ama site trafiğini arttırmak için kullanışlı olabilir, bu konuda Visualize'nin az faydasını görmedim.

Geçen ay Mashable ve geçen hafta da Techcrunch'da Pinterest hakkında yazılar okuduk. Özellikle geçen haftadan bu yana ülkemizde aşırı bir büyüme yakaladı. Techcrunch'da yazdığına göre Amerikada'da aylık 10 milyon hite ulaşmış. Ayın 11'inde üye oldum benden sonra facebook listemden25- 30 kişi beni takibe almış, yani Pinterest'e üye olmuş 2 günde. Bana Google+ ilk çıktığındaki gelen üyelik bildirimlerini anımsattı biraz. Facebook bağlantısı kurduğunuzda arkadaş listenizde üye olan birileri varsa varsayılan olarak onların takipçisi oluyorsunuz, istemezseniz unfollow olarak da değiştirebilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder